onsdag 17 december 2014

Kofta eller sjal?

Jag har haft turen att komma med i Koftan och Eddys sjalklubb och idag kom första paketet. Är så himla glad. Garnet är mjukt och härligt. Den mörkblå färgen är helt i min smak. Bara älskar den. Är så sugen på att sticka sjalmönstret som följde med. Kommer att få testa att sticka med pärlor.

Samtidigt vill jag gärna fortsätta på min kofta. Jag har hunnit att ta av för armarna och stickat en bit. Har bestämt mig för att inte ta in i ryggen dels för att jag vill ha en rak och lite luftig kofta men även för att jag tror jag inte får ihop det med hålmönstret. Jag vill ha en lång och rak kofta. Det är en lång väg kvar. Men börjar fundera lite på avslutningen av koftan. Ska jag minska några maskor för att den inte ska fladdra ut? Ska jag sticka några varv med mindre stickor eller ska jag bara göra en I-cord avmaskning? Som tur har jag tid att tänka. Ser verkligen fram emot julledigheten så man kan sticka. Hoppas på många bra "stickprogram" på TVn. Det som kan distrahera mig från stickningen är läsningen av alla bloggar. Att det kan bli så många fina koftor och variationer från ett så enkelt basmönster. Men det är väl det som kallas kvalitet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar